Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ja põhimõtted

EESMÄRK on lapse mitmekülgse ja järjepideva arengu toetamine kodu ja lasteasutuse koostöös.

 

Õppe- ja kasvatustegevus toetab lapse kehalist, vaimset,  sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:

  •     terviklik ja positiivne minapilt
  •     ümbritseva keskkonna mõistmine
  •     eetiline käitumine, esmased tööharjumused
  •     kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest
  •     ning arenevad mängu-, õpi- ja sotsiaalsed oskused.

Õppe- ja kasvatustegevuse korraldamise PÕHIMÕTETEKS on:

  • lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine
  • lapsekeskse metoodika rakendamine/Hea Alguse lasteaedade programmi rakendamine
  • lapse tervise hoidmine ja tugevdamine ning liikumisvajaduse rahuldamine
  • mängu kaudu õppimine
  • humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine
  • lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine
  • lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine
  • kodu ja lasteasutuse koostöö
  • Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.

Õpikäsitus: 

  • Koolieelses eas õpib laps praktiliselt tegutsedes. Olulisel kohal on õppimine mängu kaudu, kaaslaste ja täiskasvanud inimestega suhtlemise ja ümbruses toimuva jäljendamise kaudu.
  • Laps õpib oma keskkonnas aktiivselt tegutsedes.
  • Õppe- ja kasvatusprotsessis areneb lapse suutlikkus rakendada õpitut edaspidises elus.
  • Õppe- ja kasvatusprotsessi kujundamisel lähtub pedagoog lapsest.
  • Koostöös vanematega loob lasteasutus lapse arengut ja õppimist soodustava keskkonna.