EESMÄRK on lapse mitmekülgse ja järjepideva arengu toetamine kodu ja lasteasutuse koostöös.
Õppe- ja kasvatustegevus toetab lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:
- terviklik ja positiivne minapilt
- ümbritseva keskkonna mõistmine
- eetiline käitumine, esmased tööharjumused
- kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest
- ning arenevad mängu-, õpi- ja sotsiaalsed oskused.
Õppe- ja kasvatustegevuse korraldamise PÕHIMÕTETEKS on:
- lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine
- lapsekeskse metoodika rakendamine/Hea Alguse lasteaedade programmi rakendamine
- lapse tervise hoidmine ja tugevdamine ning liikumisvajaduse rahuldamine
- mängu kaudu õppimine
- humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine
- lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine
- lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine
- kodu ja lasteasutuse koostöö
- Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.
Õpikäsitus:
- Koolieelses eas õpib laps praktiliselt tegutsedes. Olulisel kohal on õppimine mängu kaudu, kaaslaste ja täiskasvanud inimestega suhtlemise ja ümbruses toimuva jäljendamise kaudu.
- Laps õpib oma keskkonnas aktiivselt tegutsedes.
- Õppe- ja kasvatusprotsessis areneb lapse suutlikkus rakendada õpitut edaspidises elus.
- Õppe- ja kasvatusprotsessi kujundamisel lähtub pedagoog lapsest.
- Koostöös vanematega loob lasteasutus lapse arengut ja õppimist soodustava keskkonna.